FANDOM

Aldmerský spolek anebo "Talmor" je spolek založen mezi lety 2E 430 až 2E 583. Zakladatel je neznámy ale vůdce spolku je od 2E 580 královná Ayrenn která si od spolku slibovala získání Rubínového trůnu což se jí nepodařilo. Spolek byl sformován v provincii Alinor (dnešné Letní ostrovy) avšak hlavní město je Elden Root (město v srdci Valenského lesa) a získal si své přívržence ve Valenském lese a Elsweyru. Záměr spolku je oživit prastarou Aleyidskou říši a získat kontrolu nad člověčími rasami (Nordové, Imperialové, Bretoni a Redguardi).

První Aldmerský spolek Editovat

Mal ambici získat Rubínový trůn a podřídit si člověčí rasy avšak to se spolku nepodařilo. Tenhle spolek se objevuje v hře The Elder Scrolls: Online.

Druhý Aldmerský spolek Editovat

Vznikl 2E 830 smlouvou mezi Letními ostrovy, Valenským lesem a Elsweyrem. Jeho záměr byl bojovat proti Kolóvii aby ubránil území dynastie Kamoranů. Když bylo po válce Kamoranové přísahali věrnost Altmerskému králi. Druhý Aldmerský spolek byl jeden ze dvou státú v Tamrieli ve své době a chtěl uzavřít spojenectví s Císařstvím avšak to se nepodařilo a Tiber Septim se svými armádami dobyl všechny Aldmerská území a Druhý Aldmerský spolek se rozpadl.

Třetí Aldmerský spolek Editovat

Získal popularitu po Oblivionské krizi a smrti posledního Septima. Získal kontrolu nad Letními ostrovy (Které okamžite přeměnoval na Alinor) 4E 22 a 4E 29 se ke spolku připojil Valenský les. V roku 4E 98 získal spolek i Elsweyr a mohl se rovnat Medeovskému císařství. V roku 4E 171 se začala Velká válka mezi Třetím Aldmerským spolkem a Medeovským císařstvím. Aldmerský spolek zpočátku vyhrával na všech frontech avšak po Bitce o Rudý prsten přišel zvrat a očekávalo se že císařstv obnoví ofenzívu co se nestalo protože se císař Titus I. Mede vzdal a tak se skončila Velká válka.

Dohra Editovat

Císařství bylo nuceno podepsat Zlatobílý konkordát který zakazoval uctívání Talose a kvůli tomu vznikli ve Skyrimu nepokoje ze kterých Aldmerský spolek profituje. Po Velké válce se stal Aldmerský spolek hlavním dominantním státem v Tamrieli a císařství se dostalo do úzadí.

V síti Wikia

Náhodná Wiki