FANDOM

Uriel Septim VII.
Tamrielský císař
Urielseptim
Císař Uriel Septim VII.
Doba vlády 3E 368 - 3E 433
Následník Neznámý
Předchůdce Pelagius IV.
Dynastie Septimové
Manželka Caula Voria
Potomci Geldall
Enman
Ebel
Martin
Otec Pelagius IV.
Matka Neznáma
Úmrtí 3E 433
Rasa Imperial

Uriel VII. byl Tamrielským císařem z rodu Septimů. Byl to schopný vládce, který vládl Tamrielské říši několik dlouhých desetiletí. Za jeho vlády však došlo k několika krizím. Tou nejhorší se stala krize po vyvraždění Septimů a zabití císaře samotného.

Dětství a mládí Editovat

Uriel se narodil roku 3E 346 jako syn tehdy 32-letého císaře Pelagia IV. a jeho manželce, jejíž jméno bohužel neznáme. Podle všeho byl Uriel jedináčkem a pravděpodobně se mu dostalo veškeré péče. Je velmi pravděpodobné, že jakožto jediný následník svého otce byl od svých dětských let vychován k převzetí moci a jak se později ukázalo, dostalo se mu té nejlepší výchovy.

Nástup na trůn Editovat

Uriel Septim nastoupil na císařský trůn roku 3E 368. Císařskou korunu zdědil po svém otci Pelagiovi IV. Mladý teprve 22letý panovník se záhy musel osvědčit jako vojevůdce, když musel potlačit revolty, především ve východních provinciích - v Morrowindu a Black Marshi. Zde byla totiž imperiální kultura slabá, zatímco původní tradice a zvyky byly v zemï velmi silně zakořeněny. Nakonec se Urielovi podařilo skonsolidovat císařskou moc a nastolit mír v celém impériu. Jeho poradcem se stal tajemný bitevní mág Jagar Thar.

Uriel spolupracoval s rodem Hlaalu, díky tomu se podažilo postupně asimilovat Morrowind, ve kterém nastal velký hospodářský rozvoj. Díky všem těmto úspěchům rostlo císařovo sebevědomí a ten se stával velmi pyšným. Jagar Thar si zatím získal císařovu naprostou důvěru a nakonec jej zradil a uvěznil v jiné dimenzi - Oblivionu. Sám se pak vydával za císaře a vládl impériu.

V jiné dimenzi Editovat

Uriel strávil v jiné dimenzi celkem deset let v letech 3E 389 - 3E 399. Císař však o událostech v jiné dimenzi nehovořil, říká se, že něměl tušení o plynutí času a po celou dobu jej pronásledovaly noční můry. Podle některých nebyl Uriel ani ne tak ochotný, jako spíš neschopný vyprávět o událostech v Oblivionu.

Restaurace císařské moci Editovat

Díky Oblivionu se císař Uriel změnil, místo toho mladého muže, plného energie, pýchy a ctižádivosti se vrátil vyčerpaný a to jak psychicky tak i fyzicky. V následujícíh letech císař opustil od vojenských kampaní a vymáhání vlády silou, namísto toho se stal trpělivým, opatrným a raději se spoléhal na diplomacii, kdy mohl s pozadí rozplétat nitky svých intrik.

Bylo potřeba vykonat opravdu hodně, za vlády Jagara Thara došlo totiž k poklesu ekonomiky a jednotliví vládci zpochybnili autoritu říše a povstali. Císaři se však pomalu podařilo říši opět ozdravit. Navíc bylo dosaženo dvou velkých úspěchů. Tím prvním byl mír na západě, který proměnil válčící státy v zemích okolo Illiackého zálivu v moderní státy - Hammerefell, Sentiel, Wayrest a Orsinium. Tím druhým úspěchem byla úspěšná kolonizace Vvardenfellu, Urielovi se také podařilo dosadit Helsetha za Morrowindského krále a jeho matku, královnu Barenziah, díky ní byl Morrowind více otevřen císařskému vlivu.

Manželství a rodina Editovat

Uriel se oženil s Caulou Vorií. Ačkoliv to byla krásná, okouzlující a lidmi milovaná císařovna, v soukromí byla nepříjemná, arogantní a ctižádostivá. Proto došlo postupně k odcizení obou manželů a v pozdějších letech se manželství stalo pouze formálním. Uriel splodit i levobočka Martina. S Caulou měl celkem tři syny, Geldalla, Enmana a Ebela.

Smrt Editovat

Císař byl zavražděn roku 3E 433, vrahy z kultu Bájného úsvitu. Spolu s ním byli vyvražděni i jeho synové. Císařství se tak ocitlo bez následníka trůnu a po celém Tamrielu se začaly otevírat brány Oblivionu - Mehrunes Dagon zahájil svou invazi do Tamrielu. Císařova smrt se stala krutou ránou pro císařství, císař sám zemřel ve věku 87 let, kdy byl císařem neuvěřitelných 65 let.

V síti Wikia

Náhodná Wiki